irisrozema.reismee.nl

b'day in afrika

Joehoe Nederland!


Net twintig jaar geworden en gelukkig nog still alive. Heb een super verjaardag gehad hier in Afrika dankzij mijn lieve Afrika genootjes.


Vrijdag 8 november


4.00 uur. Wakker geworden door mijn zingende ontbijt op bed brengende lieve huisgenootjes. Na het gigantische bakje yoghurt met cornflakes en aardbeien en het uitblazen van de kaarsjes in de vorm van een 13 (omdat de 20 er niet meer was), begon de eerste dag van mijn 20 jarige leventje vroeg. Danique en Thomas zijn al 3 weken lang in de weer geweest om allemaal dingen te regelen voor mijn verjaardag. Alle zeven lopen ze me ook al ongeveer 3 weken te plagen met waar we allemaal wel niet heen gaan en wat ik mee moet nemen. Er was me verteld dat ik geen echte kleren aan hoefde te doen, alleen een kort broekje en een hempje. Dus ik dacht echt dat ik een verschrikkelijk apenpakje aankreeg, Maar dit viel gelukkig erg mee, mn eerste kadootje vind ik zelfs erg leuk: een onesuit. Na dat ik me in dit warme cadeau gewurmt had gingen Redmer, Danique en Thomas alvast de deur uit en moest ik het huis afsluiten. In die 5 minuten kwam het andere huis ook zingend aan en van hun kreeg ik het tweede kadootje: luchtverfrisser, omdat ik wel een geurtje wou.. Hierna kwamen mn huisgenootjes aanrijden in de mooi versierde toyota jaris. De auto zat zo vol ballonen dat ik er eerst wat vrij moest laten om er in te komen. Met slingers, toeters en ballonen reden we om 5.00 uur uit bloem weg. Onderweg kreeg ik elke 100 km een kadootje om me zoet te houden, aangezien ze nog steeds niet wilden zeggen waar we heen gingen. Had ik even geluk dat het meer dan 700 km ver weg was. Met een feestmutsje, kroontje, pet, chilli biltong, belleblaas, zwemnoedel en een standsetje kwamen we uiteindelijk na een lange maar goede reis van 8 uren aan in Billito, een plaatsje net naast Durban. Billito ook wel Dolpin Coast genoemd. Ik was al helemaal blij dat ik de zee zag. Geweldig om je verjaardag op het stand te vieren als je al 19 jaar slecht weer op je verjaardag hebt gehad. Ze hadden een mooi huis geboekt met uitzicht op zee en een zwembad. Gelijk nadat we onze spullen in onze kamers hadden gedropt sprongen we in onze bikinies en gingen naar het stand. Super mooi stand, niet koud water en hele hoge golven waardoor je 4x over de kop ging en dan aanspoelde als een walvis. Met overal zand nog even cocktails gedronken bij een gezellig tentje aan zee en daarna weer naar ‘huis’ om een soort van het zand uit te spoelen door eerst een duik in het zwembad en daarna een korte douche. Hierna terug gegaan naar het zelfe tentje om te eten. Dankzij mijn lieve papa en mama hebben we heerlijk met z’n achten gegeten en gedronken. De crew heeft zelfs nog voor me gezongen en kreeg een gratis drankje en toetje. Van Chris, Cindy, Floor en Anne-Wytske nog een heerlijk echt geurtje gekregen en van Danique, Thomas en Redmer een super mooie armband. En alsof het allemaal nog niet genoeg was hebben ze met zn achten ook nog een surfles van 3 uur geregeld voor de volgende dag als cadeau. Helemaal kapot na deze super 20ste verjaardag met veel te veel zon, cadeau’s en verrassingen gingen we redelijk vroeg op bed, 22.00 uur.


Zaterdag 9 november


2.00 uur. Wakker geworden door een hele harde schreeuw en veel gestommel op de gang. Slaperig maar toch geschrokken snel uit bed gesprongen om te gaan kijken. Op de gang zie ik Anne-Wytske huilen naar beneden lopen. Onder aan te trap tref ik Thomas met een mes in z’n hand aan en Chris is druk alle kamers aan het doorzoeken. Al snel werd duidelijk dat het Chris was die zo hard heeft lopen schreeuwen. Hij is wakker geworden door een donkere man in Anne-Wytskes en zijn kamer die alle spullen van hun aan het pakken was van de nachtkastjes vlak naast hun hoofd. Na de schreeuw is de inbreker heel hard naar beneden gerend en verdwenen. Een half uur eerder is Thomas ook half wakker geweest van een geluid in Redmer en zijn kamer en dacht hij iemand te zien wegrennen. Deze ‘nachtmerrie’ bleek ook werkelijk te zijn. Thomas mist z’n rugtas, portemonnee en camera. Redmer z’n rugtas, portemonnee, camera en afrika telefoon. Chris z’n rugtas, beide telefoons, portemonnee, zonnebril en camera. Anne Wytske had nog het meeste pech, naast haar rugtas, portemonnee, camera, smartphone, ipod is ze ook haar paspoort kwijt. Cindy en Floor hadden hun kamer deur opslot gedraaid richting de gang. Alleen de rest inclusief Danique en ik hadden de deur allemaal open omdat we het huis toch met z’n achten alleen hadden. De man kon niet in de kamer van Floor en Cindy en aan die van Danique en mij is die niet toegekomen maar anders had hij zeker alles mee genomen. Hij heeft zelfs de allstars van Cindy mee genomen die op de gang stonden. Allemaal heel erg geschrokken snel de manager en de politie gebeld. Omdat we niet wisten of de man nog in huis was of buiten was waren we heel erg bij toen de politie er was. Al snel bleek dat in de kamer waarin de man was verdwenen een klein raampje was uitgesneden en daardoor naar binnen was gekomen en er ook weer uit was gegaan. Buiten in het gras werd de camera van Chris nog gevonden, waarschijnlijk had zn tas niet dicht gezeten en is die er uitgevallen. Na al ons beltegoed te hebben opgebeld naar de banken in Nederland om alle passen en simkaarten te blokkeren ging de politie en de manager weer weg. Omdat de volgende ochtend op de planning stond te gaan surfen zijn we toch maar allemaal op bed gaan liggen met alle lichten aan en de deuren op slot. Na nog een paar uur op bed te hebben gelegen was iedereen heel blij dat deze vreselijk enge nacht voorbij was. Met een naar gevoel gingen we richting Durban, south beach. Niemand was in de stemming om iets leuks te gaan doen, maar om ons weekend niet te laten verpesten door een stomme inbreker zijn we toch moedig op de surfplank gestapt. Eenmaal in het water waren konden we toch wel even aan iets anders denken. Na 2x keer op mn knieën stond ik al op de plank. Echt een super leuk kadootje! Surfen is echt super leuk. Het was heel erg bewolkt maar toch heel warm, dus we hadden alleen ons gezicht ingesmeert en ja je raad het al, achter kant van de benen gigantisch hard verbrand. Dus na het surfen benen in de aftersun en gingen de dames boodschappen doen voor de braai van de avond. Ondertussen was onze band van de auto lek door een dikke spijker, want dat hoort er nou eenmaal bij dat auto’s bij ons niet lang heel blijven. Dus de jongens gingen kijken of ze de band konden fixen. Natuurlijk geen enkele garage open en het was ook wel redelijk laat, dus toen maar even lekker gebraaid. Onze housekeeper stond voor ons te braaien en na het heerlijke eten wou iedereen heel graag slapen. De manager van het huis had geregeld dat er van 6 tot 6 bewaking zou zijn ’s nachts aangezien het raampje er nog niet weer in zat. Na wat moeite met het licht uit doen en de houding waarin ik moest liggen vanwege mn verbrande lichaampje, toch uiteindelijk in slaap gevallen.


Zondag 10 november


7.00 uur. Wakker geworden door de jongens en Anne-Wytske die opweg gingen naar de politie om aangifte te doen van de gestolen spullen voor de verzekering. Cindy, Floor, Danique en ik besloten omdat we toch moesten wachten op de rest maar te gaan ontbijten aan het tentje aan het strand. Na een heerlijk ontbijt waren die anderen er ook. In totaal ongeveer tussen de 3000 tot 4000 euro is gestolen. Koffers in de auto gegooid, op het laaste moment in Ballito, Dolphin coast toch nog dolfijnen zien zwemmen in de zee. Met een thuisbrengertje onder de auto naar durban gereden naar Hertz, bedrijf waar we de auto gehuurd hadden. Na wat onderhandelen en gedoen een nieuwe auto weten te regelen. Gelukkig hadden we daarna nog wat tijd over om naar een van de grootste aquaria te gaan van Zuid-Afrika. Er zit hier ook nog een waterpark bij en alles. Hier hadden we jammer genoeg niet de tijd voor en ook te verbrande billen. Maar we hebben nog een leuke seal-, dolfijnen- en haaien show kunnen zien. Daarna stapten we weer in de auto voor een lange rit naar huis na een geslaagd maar ook weer een spannend en eng weekend.


byebye!


Ps. Anne-Wystke haar paspoort en pasjes zijn in een parkje terug gevonden en worden opgestuurd naar ons hier in Bloem ^^

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!